Vänsterpartiet Linköping söker politisk sekreterare!

Vänsterpartiet Linköping söker politisk sekreterare

Vill du vara med och utveckla vänsterpolitiken i Sveriges femte största stad? Då har du chansen när Vänsterpartiet Linköping nu utlyser en tjänst som politiskt sekreterare. Tjänsten omfattar 75%.

Som politisk sekreterare kommer du arbeta tillsammans med kommunfullmäktigegruppen och gruppledaren för att utveckla Vänsterpartiets lokala politik. Likaså kommer det ingå i arbetsuppgifterna att bidra till utvecklingen av Vänsterpartiets organisation och vara en central del i partiets arbete i valet 2018.

Arbetet kräver att du är van att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Erfarenhet av att arbete inom Vänsterpartiet eller andra folkrörelser är ett plus. Kunskaper och erfarenheter i kommunalpolitiskt arbete en viktig merit.

Sista ansökningsdag 22 maj.
Efter ansökningstiden gått ut görs ett urval bland sökande och arbetsprov kan då komma att efterfrågas.

Tillträde sker efter överenskommelse.

Frågor om tjänsten besvaras av Emil Broberg, [email protected]070-622 87 07 eller Jessica Eek, [email protected]070-676 46 51

Ansökan skickas till: [email protected]